Heemin Chung
lives and works based in Seoul
정희민은 디지털 이미지를 회화와 조각으로 변환하며 물질의 잠재성을 탐구한다. 작가는 기술이 어떻게 동시대적 지각 방식을 결정하며 우리의 실존적 조건에 어떤 영향을 미치는지를 추적하고, 기술의 진화와 함께 복잡화되는 도시의 삶 속에서 마주하게 되는 다양한 소통의 문제와 정서적 감응들을 포착한다. 디지털 디바이스와 캔버스를 오가며 질감과 부피를 더하는 실험을 통해 풍경화와 정물화를 비롯한 전통적 회화 장르를 그녀만의 시적, 시각적 은유가 내포된 작품으로 재해석한다. 한국에서 태어나, 현재 서울을 기반으로 거주 및 활동하고 있다.
홍익대학교 회화과 학사와 한국예술종합학교 조형예술과 전문사를 졸업했다. «Recievers»(두산아트센터, 서울, 2023), «Seoulites» (뮤지엄헤드, 서울, 2021), «An Angel Whispers»(P21, 서울, 2019), «어제의 파랑»(PS 사루비아, 서울, 2016) 등의 개인전을 개최하였다. 타데우스 로팍 서울(2023, 서울),부산비엔날레(2022, 부산),서울시립 남서울미술관(2021, 서울), 경기도미술관(2020,안산), 국립현대미술관(2019, 과천), 하이트컬렉션(2018,서울), 아카이브봄(2017, 서울) 등 다수의 기관 및 단체전에서 소개되었고, 2022년 제13회 두산연강예술상을 수상한 바 있다.
Heemin Chung investigates the material potential of digital images by translating them into the mediums of painting and sculpture. Her work examines how technology shapes contemporary perception and impacts our existential conditions, capturing various emotional responses and issues of communication encountered in the urban environments that evolve alongside the progress of technology. Through poetic visual metaphor, she reimagines traditional painting genres, including landscape and still life, engaging with experimental techniques to explore texture and volume across digital devices and canvas. Born in Korea, Heemin Chung lives and works in Seoul.
Heemin Chung earned her bachelor's degree in painting from Hongik University and her master's degree in painting from the Korean National University of Arts. Chung has held solo exhibitions Recievers(Doosan Art Center, 2023), How Do We Get Lost in the Forest(Sindoh Art Space, Seoul, 2022), Seoulites(Museumhead, Seoul, 2021), An Angel Whispers(P21, Seoul, 2019), and Yesterday’s Blues(PS Sarubia, Seoul, 2016). She has also been shown in various institutions and group exhibitions, including Thaddaeus Ropac Seoul (2023, Seoul), Busan Biennale (2022, Busan), Pace Gallery (2022, Seoul), Nam-Seoul Museum of Art (2021, Seoul), Gyeonggi Museum of Modern Art (2020, Ansan), National Museum of Modern and Contemporary Art (2019, Gwacheon), Hite Collection (2018, Seoul), and Archive Bomm (2017, Seoul). In 2022, she was the recipient of the 13th DOOSAN Yonkang Arts Awards.
lives and works based in Seoul
정희민은 디지털 이미지를 회화와 조각으로 변환하며 물질의 잠재성을 탐구한다. 작가는 기술이 어떻게 동시대적 지각 방식을 결정하며 우리의 실존적 조건에 어떤 영향을 미치는지를 추적하고, 기술의 진화와 함께 복잡화되는 도시의 삶 속에서 마주하게 되는 다양한 소통의 문제와 정서적 감응들을 포착한다. 디지털 디바이스와 캔버스를 오가며 질감과 부피를 더하는 실험을 통해 풍경화와 정물화를 비롯한 전통적 회화 장르를 그녀만의 시적, 시각적 은유가 내포된 작품으로 재해석한다. 한국에서 태어나, 현재 서울을 기반으로 거주 및 활동하고 있다.
홍익대학교 회화과 학사와 한국예술종합학교 조형예술과 전문사를 졸업했다. «Recievers»(두산아트센터, 서울, 2023), «Seoulites» (뮤지엄헤드, 서울, 2021), «An Angel Whispers»(P21, 서울, 2019), «어제의 파랑»(PS 사루비아, 서울, 2016) 등의 개인전을 개최하였다. 타데우스 로팍 서울(2023, 서울),부산비엔날레(2022, 부산),서울시립 남서울미술관(2021, 서울), 경기도미술관(2020,안산), 국립현대미술관(2019, 과천), 하이트컬렉션(2018,서울), 아카이브봄(2017, 서울) 등 다수의 기관 및 단체전에서 소개되었고, 2022년 제13회 두산연강예술상을 수상한 바 있다.
Heemin Chung investigates the material potential of digital images by translating them into the mediums of painting and sculpture. Her work examines how technology shapes contemporary perception and impacts our existential conditions, capturing various emotional responses and issues of communication encountered in the urban environments that evolve alongside the progress of technology. Through poetic visual metaphor, she reimagines traditional painting genres, including landscape and still life, engaging with experimental techniques to explore texture and volume across digital devices and canvas. Born in Korea, Heemin Chung lives and works in Seoul.
Heemin Chung earned her bachelor's degree in painting from Hongik University and her master's degree in painting from the Korean National University of Arts. Chung has held solo exhibitions Recievers(Doosan Art Center, 2023), How Do We Get Lost in the Forest(Sindoh Art Space, Seoul, 2022), Seoulites(Museumhead, Seoul, 2021), An Angel Whispers(P21, Seoul, 2019), and Yesterday’s Blues(PS Sarubia, Seoul, 2016). She has also been shown in various institutions and group exhibitions, including Thaddaeus Ropac Seoul (2023, Seoul), Busan Biennale (2022, Busan), Pace Gallery (2022, Seoul), Nam-Seoul Museum of Art (2021, Seoul), Gyeonggi Museum of Modern Art (2020, Ansan), National Museum of Modern and Contemporary Art (2019, Gwacheon), Hite Collection (2018, Seoul), and Archive Bomm (2017, Seoul). In 2022, she was the recipient of the 13th DOOSAN Yonkang Arts Awards.